fredag 9 mars 2012

Weight loss


Juni 2010

Jag hade satt som mål att väga som mest 59kg till 1april! Och idag när jag ställer mig på vågen visar den 57.8kg :o Jag blev helt mållös och så jävla glad! Speciellt att det man gör ger resultat! Har varit en lång men endå rolig resa, och jag kan verkligen säga att jag är stolt över mig själv och det jag åstadkommit..

Som sagt det har varit en lång resa för att komma ifrån ett liv som överviktig, men det rullade på och gick jävligt bra och på 8½ månad hade jag gått ner 39/40kg. Sen träffade jag kärleken i mitt liv (tänker inte skylla allt på de men ni vet hur de är myskvällar varje kväll med coa,chips & godis) men vi stannade inte där utan vi åt donken ca två ggr om dagen också. Så vipps ett halvår senare hade ja gått upp cirka 18kg och vägde då 78kg. Fick paniken att inga kläder passade längre osv, så jag började min resa igen och har bestämt mig för att hitta en balans den här gången för det är HELT OKEJ att unna sig saker men inte varje dag/hela tiden. Så sen Nov 2011 har jag gått från 78kg till 57.8kg!

Och jag är helt förstummad över hur kroppen kan förändras så, mitt midjemått nu är 68cm och förut var det chockande hela 114cm! Mina bröst har gått från 85DD kupa till 75/70C kupa!

Trodde aldrig det skulle vara möjligt att gå ner 42.8kg helt av mig själv, ingen opration ingenting. Bara skakar (för att få ner magsäcken) sen GI metoden och träning! Men nu har ja ju som sagt redan nått mitt mål som jag hade till 1april, så ja tänkte skaffa mig ett nytt. Jag ska ner till 55kg och sen får det vara nog. Och då ska jag fortsätta träna och bli mer fit och se till att hålla den vikten :)


Klart även jag har dagar då jag fortfarande tycker jag är världens tjockaste
men jag försöker skjuta undan dom tankarna & inse att jag duger precis som jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar