torsdag 10 mars 2011

My road to a skinnier life


My journey

Har fått lite förfrågningar om jag skulle kunna berätta om min bantning från början, och visst kan jag göra de. Jag hade väl blundat ganska länge över att jag var överviktig, det blir väl så när man inte vill inse fakta eller att man har ett problem. Har dock aldrig sett mig som värsta tjockisen men de va väl för att jag va mitt i de och inte såg eller ville se de. Det är ju lättare att blunda för de än att ta tag i de, och jag kände mig inte direkt olycklig. Men viss hade jag dagar då jag tyckte jag var tjockast i världen, men nästa dag tittade jag mig i spegeln och tänkte "äsch de är inte så farligt", sen åkte jag o köpte godis? Efteråt mådde man ju bara illa av sig själv o undrade vafaen jag skulle käka de där för? blev jag gladare av att sitta o trycka i mig massa skit? Tydligen eftersom jag fortsatte göra de.

Men 11 Juni  2010 kom vändpunkten, jag gick på hälsokontroll för ett truckjobb jag hade sökt. Där skulle man ta drogtest, kolla synen, hörseln, mäta sig och SJÄLVKLART VÄGA SIG! Jag hade inte vägt mig på flera år innan de, jag hade inte velat veta. Men jag tänkte "Jag väger väl 85 kanske". Inte då, då vägde man 99 jävla kg, jag ville verkligen bara dö där på fläcken. Och det blev ju inte bättre att hon som hade handom hälsokontroll berättade att de fanns hjälp hos dom o få om man ville gå ner i vikt. Man bara tack jag är nertryckt redan så de räcker. Så den 14 Juni 2010 började jag banta, det var allt eller inget kände jag.

Det var då jag började med Cambridge, ganska dyrt är det (470kr per vecka). Men de funkar verkligen. De enda man "äter/dricker" är 3 shakar om dagen plus 3 liter vatten. Sen började jag träna stenhårt, jag mådde verkligen skit eftersom man inte äter någon fast föda blir man lätt illa mående och yr när man tränar hårt men envis som jag är skulle jag gå te gymmet köra järnet gå hem sen gå en promenad på kvällen VARJE DAG. Cambridge körde jag rent i 4 veckor, sen började jag trappa upp med 100 g kyckling fast jag fortsatte dricka mina 3 shakar om dagen. Så trappade man upp så hela tiden, man kunde lägga till lite sallad och äta lite mer kyckling osv. När jag hade trappat upp ett tag började jag äta riktigt frukost också, två gott & gräddat mackor med kalkon på, file och ett ägg. Sen började jag dricka Naturdiets shakarna ist (billigare, finns och köpa på Willys osv). Så två sånna om dagen tog jag sen åt jag middag. Jag slutade ju med kolhydrater så då kan man ju äta lite fettiga saker om man säger så, så till middag kunde de bli kebab, sallad och sås. Eller bacon, sallad & sås. Åt i prinicp som alla andra fast jag tog bort potatis/ris & pasta.

Sen tränade jag en heldel också, minst 5 ggr i veckan ibland var de 7 ggr. Men har ju en träningscykel hemma också så man kunde sitta cykla på på kvällarna till tvn :) väldigt bra faktiskt, vill nog inte veta hur många timmar jag suttit på den där cykeln.

Första veckan med Cambridge gick jag ner 3.6 kg Andra veckan 1,4 kg. Tredje veckan 2 kg och fjärde och sista veckan jag körde rent gick jag ner 1 kg. Sen när jag började käka gick jag ner i snitt 1 kg i veckan hela tiden. Kunde vara 8 hg ena veckan och 2 kg nästa vecka. Så har gått ner hela tiden, aldrig gått upp eller stått still och måste säga att de har känts jävligt bra för jag behöver se resultat annars skiter jag i de. Hade nog inte klarat av Viktväktarna o gå ner 1 kg i månaden. Så på 8½ månad har jag gått ner 39.2 kg och jag är faktiskt så jävla stolt över mig själv att jag klarade av de här, har tänkt förut många ggr när jag sett en smal tjej att jag kommer aldrig kunna se ut så och att jag alltid  kommer vara överviktigt. Men vafaen orka tycka synd om sig själv? Om du mår dåligt över de så gör något åt de ist. Det hjälper varken dig själv eller andra över att du sitter hemma och gnäller. Tro mig jag vet, jag hör min mamma gnälla varje dag. Endå försöker jag hjälpa henne men skitsamma, det är en annan historia.

Jag klarade av det, jag VET att ni också gör de om viljan verkligen finns där :) Stå på er!
Nu väger jag 60 kg and I feel amazing! Och jag måste bara tillägga att jag hade ett fantastiskt stöd av vänner & familj och dåvarande pojkvän!

                       
                                                                            I'll never go back

EliiiN
/  I'm Mrs. she's too big now she's too thin

9 kommentarer:

  1. Ja du är så jäkla grym syrran!

    Tror man måste komma till den där punkten när man känner nej nu är det fan nog innan man kan klara av det.
    Och förstår att det är grymt peppande när man går ner hela tiden. Jag har ju ibland stått stilla och t.o.m gått upp lite ibland och då tappar man suget för ett tag och då tar det ju tyävrr längre tid.

    Så glad för din skull och att du snart är i mål.
    Ja skall fasiken inte ge mig så skall komma i mål jag med, ca 10kg kvar då :-)

    Puss på dig söta, söta du!

    SvaraRadera
  2. Du är helt SJUKT grym, raring!

    SvaraRadera
  3. Helt sinnes va grymt duktig du /är gumman! <3

    ja blir så peppad när jag sätt att du gått ner så mkt på så kort tid ;O tror det va det som fick mej att börja, för nu ska ja köra så det ryker !! Pepp pepp :D PUSS!

    SvaraRadera
  4. du är så jävla duktig elin!

    SvaraRadera
  5. Beundrar din envishet och styrka och kommer alltid att göra det. Du är äckligt grym Elin och du vet att jag tycker det <3

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket allihopa, ni är bäst <3

    SvaraRadera
  7. åh! du är så sjukt duktig :) och tack för inlägget snygging!

    SvaraRadera
  8. jag har sagt det förut och jag säger det igen, du är så grym gullet! är så sjukt stolt över dig! ♥

    SvaraRadera