onsdag 11 januari 2012

Träning



Jag har kommit igång ordentligt med träningen & kosten igen. Det var mitt nyårslöfte så nu jävlar.. 59kg som mest till sommaren var de visst sagt, haha!
Tänkte kanske förvandla min blogg till en träningsblogg, om någon är intresserad vill säga. Och jag kan säga direkt att "nej jag vet att jag inte är någon expert på träning eller kost", men jag har gått ner 40kg så något rätt måste jag ha gjort.

Sen är de alltid olika från olika personer hur kroppen reagerar på "bantning" osv.. Men för mig har det iaf gått superbra att börja med att bara dricka shakar. Jag kombinerar cambridge/naturdiet shakar. Inte samtidigt då utan olika perioder. När jag är snål är det naturdiet som gäller ;P haha! Men som sagt då "töms" din kropp på all skit osv och består nästan bara av vatten och på de sättet tappar man också sötsuget efter ett tag och magsäcken krymper. Vilket är strålande sen när man väl börjar äta så nöjer man sig med det lilla ist för att vräka i sig som verkligen jag är expert på att göra. Jag kan verkligen inte ta ETT chips jag ska ha hela påsen. Otroligt jobbigt faktiskt!

Sen kombinera det med träning och när man bara går på shakar så ska man inte gå ut så hårt. Träna lite försiktigt och gå promenader. Om man nu är duktig jag körde på stenhårt endå, vilket kan leda till illamående och yrsel! Spinning är en väldigt bra träningsform om man vill gå ner i vikt, fick jag tips om av min personligatränare jag hade förut. Och jag har alltid HATAR spinning, men jag gav det en chans och det är jävligt bra träning och nu tycker jag faktiskt de är roligt! Men det finns ju alltid roligare träningsformer om man har lite svårt komma iväg te gymmet osv, som afrodans tex. Det brukar jag går på. Det är verkligen superkul men samtidigt väldigt jobbigt & bra träning...

Mer tips om hur du ska äta (eller iaf som jag äter) efter shakarna kommer i nästa inlägg om någon är intresserad. Och om det är något ni undrar är det bara att fråga :)

Btw glöm inte "biggest loser sverige" ikväll 21.00 ;)





LillefiiiseN
/  We could never be wrong together

3 kommentarer:

  1. Jag kmr följa iaf ja ska köra cambridge hela februari :)

    SvaraRadera
  2. du är så jäkla duktig! :)

    SvaraRadera
  3. Tja Elin, jag vet inte om du kommer ihåg mig, jag brukade umgås med Veronica, men jag tycker verkligen att du ska skriva om träning. Jag tänker läsa i alla fall. :) Heja dig!

    SvaraRadera