måndag 9 januari 2012

Berg- och dalbana



Jag tänker iaf börja med o säga att jag verkligen ska bli bättre på blogga, är själv jävligt trött på att jag skriver en gång i månaden och att inlägget då blir en mil långa.

Träffade som sagt Suzz där innan jul, var grymt att äntligen få träffa henne igen. Så vi var överallt och ingenstans ungefär & flummade och hade de kanon, sen mötte vi upp A för att käka lite!
På julafton åkte vi hem till syrran & dom, mysigt som vanligt med god mat och förväntansfulla ungar. Patrik fick vara tomte detta år, eftersom jag var förra. Men vi måste verkligen skaffa en "riktig" tomte för Leo är inte dum inte. Det första han sa va typ "PAPPA". haha! Blev supernöjd med mina julklappar iaf, även om det inte blev så många. Hade ju inte önskat mig något så.

På kvällen när vi hade åkt hem från syrran, var de bara fixa till sig lite och dra till Saga. Satt där o drack med henne och lite annat folk ett tag, mycket trevligt. Sen drog vi till raggarklubben som ligger alldeles brevid mig typ. Gratis inträde och öl för 25 spänn, inte helt fel. Så där va vi hela kväällen/natten drack o spelade biljard & träffade lite folk! Behövligt, dock mådde man som man förtjänade dagen efter ;P


På söndagen blev de till Anders, och vi hade de verkligen bäst. Myste järnet, käkade god mat & hade desperat housewives maraton. (vi har sett klart på 2 säsonger nu). Nu måste ja bara köpa dom andra 6 säsongerna också :D

På nyår var det lugnt, tycker att nyår är ganska överskattat. Eller så är det bara jag som har blivit en torr boll. Men men  jag och Anders åkte iaf hem till hans föräldrar på middag, det serverades hummer har aldrig ätit det förut men guud gott det var allså! Så vi myste där o drack champange och kollade på fyverkerierna och kollade på film & sov över där :)

Sen har vi gott o blivit "föräldrar" också! Till två små råttorflickor! Vet inte direkt vart idéen kom ifrån men va väl jag som satt o tänkte på när ja hade råttor förut för typ 10 år sen? Hur jävla mysigt de var osså åkte ja o köpte dom lite sådär impulsivt! Vi har fortfarande inte kommit på någe namn åt dom, så kom gärna med lite förslag!




Förövrigt har de varit lite upp & ner faktiskt. Har alltid sett mig själv som en väldigt stark person. Men på senaste tid har ja aldrig känt mig mer deprimerad & svag faktiskt.. Men som sagt det går upp & ner. Och just nu är de faktiskt upp.Visst ja kommer få gå från Scania(har skrivit på papprena) och det suger ju verkligen. Men ska iaf på intervju den 20jan! Och angående det andra jobbet som jag var på intervju hos, så fick jag jobbet. Men tackade nej eftersom de var så osäkert. Var på hemköp och man skulle bli anställd på 1 dag i veckan sen bli inringd? Då kan man ju inte planera någonting.. Så sket i de!

Sen har ens egna mamma bett mig "dra åt helvete". Men alla som känner mig vet att jag aldrig haft någon bra relation med min mamma iaf. Men kanske inte direkt något man vill höra.

Men just nu så mår jag bra & försöker tänka positivt. Som sagt ångest över jobbet, men hoppas verkligen på intervjun den 20de, för då kan man ha de tills man kanske får komma tillbaka till scania?Sen har jag världens bästa Anders som förövrigt precis skickade ett sms: "Det finns nog inga ord i världen som kan beskriva hur kär i dig jag e..." Behöver jag ens säga hur jävla glad man blir? Sen har jag underbara vänner som finns där och verkligen lyssnar & världens underbaraste pappa som förövrigt är i Thailand nu så jag är helt ensam hemma enda till 22jan :/



"Kärleken kommer & går men vännerna består".
Så var det för några år sen, men nu verkar det vara tvärtom.
"Vännerna kommer & går men kärleken består" <3



LillefiiiseN
/ Real men stay faithful. They don'thave time to look for other women
because they're too busy looking for new way to love their own.

2 kommentarer:

  1. Du glömde att skriva att du har världens bästa syster oxå! ;-) Du vet att du alltid kan prata med mig elr komma hit om du har det jobbigt. Dörren är alltid öppen det hoppas jag du vet!

    Å gulligt sms sådana blir man glad av.

    Så söta råttorna är. Får försöka lite till på namn :-)

    Puss på dig.

    SvaraRadera
  2. Jag är en vän som aldrig kommer gå! Kom och kramas med miiiig! <3

    SvaraRadera